Efesus 5:20

Ucaplah syukur senantiasa atas segala sesuatu dalam nama Tuhan kita Yesus Kristus

kepada Allah dan Bapa kita – Efesus 5:20


Hari ini kantorku mengumumkan tidak ada kenaikan gaji untuk tahun ini.

Kecewa … Marah … Sedih … Tidak puas … Itu semua yang aku rasakan.

Aku telah bersusah payah dan bekerja keras selama setahun penuh tapi …

tidak menerima imbalan yang seimbang.

RESIGN !!!!!!!! CARI TEMPAT LAIN !!!!

Itu adalah rencana yang segera terbersit di benakku.


Dalam emosi aku melupakan satu hal yang terpenting;

Aku melupakan DIA !!!!

Lupa untuk berterima kasih atas berkat yang diberikan-Nya melalui kantor.


Walau ditengah krisis ekonomi dunia …

aku masih mempunyai pekerjaan,

Gajiku tidak dipotong;

Bonus masih aku terima;

Aku masih dikirim keluar negeri untuk training;

Tahun kemarin gajiku naik 2 kali;


Akhirnya aku hanya ingin mengucapkan “Terima Kasih Tuhan Yesus

Leave a Reply

